Radiografia del muntatge del Mobile World Congress per als alumnes de màster

13/02/2017

esdeveniments sara-ripoll Mobile World Congress

Un dels esdeveniments més grans de Barcelona, el muntatge del Mobile World Congress, va centrar la conferència que Sandra Ripoll, Guest Events Director de Fira Barcelona, va donar als estudiants del Màster Gestió de Turisme de Negocis i esdeveniments de la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi.

Ripoll els va explicar als alumnes quin és l’ús de l’espai que ocupa la major fira que acull Barcelona, des de meetings rooms, networking lounges, a conference àrees. Segons Ripoll, el pla de seguretat, el sistema de registre de visitants i els accessos, les diferents infraestructures del recinte, i l’últim en tecnologia aplicada a aquest esdeveniment són algunes de les temàtiques més importants que s’han de tindre en compte per organitzar aquest congrés.

Especialitzada en fires i congressos, Sandra Ripoll va explicar que Fira Barcelona disposa del major espai d’exhibicions en l’Estat Espanyol. Monjuïc (155.000m2) i Gran Via (200.000m2) acullen més de 80 fires a l’any, amb més de 40.000 expositors i 3,5 milions de visitants a l’any.

El Executive Master en Gestió del Turisme de Negocis i d’Esdeveniments es basa en una metodologia de formació eminentment pràctica, per reforçar els coneixements acadèmics, amb casos pràctics, classes magistrals de professors convidats i professionals del sector, i les visites a diferents esdeveniments.

A més, el contacte amb professionals de prestigi especialitzats en organització i direcció d’esdeveniments ofereix als participants la possibilitat de construir la seva pròpia xarxa de contactes. D’aquesta manera, treballen el networking per facilitar la seva inserció laboral posterior. Aquest contacte manté al dia als universitaris sobre les últimes tendències en organització i direcció d’esdeveniments.

Per concloure el seu màster, els estudiants han de realitzar un projecte en el qual dissenyen un gran esdeveniment. D’aquesta manera, el programa incentiva l’emprenedoria dels seus participants.