Quines habilitats necessiten els professionals de la indústria turística i hotelera?

14/02/2017

esther-comin“Habilitats personals i professionals en gestió turística i hotelera” és el títol sobre el qual va versar la xerrada que la General Manager de l’Hotel Blancafort Spa Termal, Esther Comín, va donar als estudiants de 2º del Grau en Gestió Turística i Hotelera.

Comín va iniciar la seva intervenció felicitant als alumnes perquè “al meu entendre heu escollit el camí correcte. La indústria hotelera pot resultar un malson, però també és molt gratificant. Un hotel és un dels llocs més divertits on treballar”.

Després de treballar més de 10 anys com manager, la professional va assegurar que el més difícil és prendre decisions “ja que la pressió és molt dura”. Ha gestionat equips de 20 a 260 persones com a màxim. “Puc dir que actualment hi ha més de 50 professionals que han treballat en els equips que he gestionat que ocupen alts càrrecs directius a la ciutat de Barcelona”.

La professional va animar als estudiants a conèixer-se a si mateixos: “Sou de les generacions que més coneixements sobre el sector teniu, que sortiu millor formats en la indústria, però heu de saber qui sou”.

Comín, que ha treballat com Night Manager a l’Hotel Arts 5* GL i General Manager al Gran Hotel Princesa Sofia 5*, entre d’altres, va revelar què busquen els directius quan recluten personal, i quines competències haurien de tenir per treballar en la indústria, “sense oblidar mai que el que busquem per sobre de tot és el somriure real”.