Els alumnes de HTSI, de Blanquerna i de la Fundació Pere Terrés viatgen al Marroc i Senegal gràcies als Study Tours

25/04/2017

study_tours_al_marroc_i_senegal_turismo_barcelonaEls estudiants de turisme del Grau en Gestió Turística i Hotelera, conjuntament amb altres alumnes de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés i Blanquerna Salut han realitzat dos Study Tours al Marroc i Senegal per compartir experiències enriquidores amb els companys universitaris i descobrir una altra realitat del sector del turisme, l’educació social i la salut. Els participants en el viatge van realitzar una presentació de l’experiència el passat 19 d’abril a la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi que va comptar amb la participació del Vicerector de Relacions Internacionals i Estudiants de la Universitat Ramón Llull, Carlo Gallucci.

Josep Lluís Iriberri, counselor de la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera (HTSI) i organitzador dels Study Tours, va explicar als assistents que l’objectiu fonamental d’aquests viatges és conèixer l’Àfrica del nord i subsahariana i, especialment, les diferències culturals, socials i religioses amb la nostra societat. En altres paraules, Iriberri va remarcar que la importància de l’intercanvi cultural és “arribar a veure el mateix món amb uns altres ulls per tal d’assolir experiències significatives”.

Els estudiants dels dos Study Tours van parlar dels grans contrastos existents a la societat marroquina i senegalesa ocasionats, d’una banda, per polítiques socials dèbils, i d’altra, la manca de recursos. No obstant això, els alumnes van assegurar que hi van trobar projectes i iniciatives socials per impulsar l’educació i la sanitat a escala local que funcionaven gràcies a la cooperació de tota la població.

Un altre punt on van coincidir va ser en l’hospitalitat amb què les dues societats van rebre els alumnes de la Universitat de Ramon Llull. Tant uns com altres, destaquen la franquesa i la humilitat de la població marroquina i senegalesa, sempre disposats a ajudar els altres amb un somriure a la cara. També, el fort sentiment de comunitat que són capaços de transmetre. En definitiva, valors que segons els alumnes no es troben directament en una societat del primer món i que els ajudarà a ser millors persones en la seva àrea d’estudi.

Study Tours al Marroc i Senegal, un exemple d’internacionalització

study_tours_al_marroc_i_senegal_turismo_barcelona_carlo_galucciEl Vicerector de Relacions Internacionals i Estudiants de la Universitat Ramon Llull, Carlo Gallucci, va ressaltar la rellevància de viure experiències culturals d’aquest tipus: “A la Universitat Ramon Llull busquem el talent a les nostres aules tenint en compte dues dimensions: professional i humana. Aprendre d’aquests intercanvis multiculturals us permetrà assolir un cert lideratge i responsabilitat de cara a la societat a més de conèixer la sensibilitat d’altres persones a través d’una nova llengua”. També, va recordar que la Universitat Ramon Llull treballa per la internacionalització, necessària al món professional, i va agrair l’esforç educatiu de les Facultats per fer possible iniciatives culturals com els Study Tours al Marroc i Senegal.

Gràcies als Study Tours els estudiants van poder visitar diferents zones turístiques, hoteleres i associacions educatives i sanitàries del Marroc i Senegal. La finalitat d’aquestes activitats és fomentar la mobilitat dels universitaris com a part de la seva formació, dominar altres llengües i assolir competències interculturals i experiències internacionals, essencials per al sector del turisme i l’hoteleria, entre d’altres.