LA UNESCO I MWC BARCELONA, PREMIS XAVIER DEL TURISME-HTSI

05/04/2019

Premios Xavier del Turismo HTSILa UNESCO i MWC Barcelona  són els premiats en la 16a Edició dels Premis Xavier del Turisme-HTSI atorgats per la  Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi de la Universitat Ramon Llull.

Durant la cerimònia de lliurament, celebrada a Barcelona, John Hoffman, CEO de GSMA Ltd., va recollir el guardó en la categoria professional en representació de MWC Barcelona, i Peter Debrine, responsable de Projecte de la Unitat del Centre de Patrimoni Natural, Turisme Sostenible i Sensibilització va recollir el premi en categoria institucional per a la UNESCO.

El Jurat del premi, presidit per Federico Mayor Zaragoza, expresident de la UNESCO, ha decidit per unanimitat guardonar aquest any amb els Premis Xavier del Turisme-HTSI a la UNESCO en reconeixement a la seva tasca com a actor fonamental en la contribució de la pau i la seguretat en el món a través de l’educació, la ciència, la cultura i les comunicacions; i a MWC Barcelona, en reconeixement com a esdeveniment global que reuneix les companyies més importants i líders de l’ecosistema mòbil, potenciant la innovació per a impactar positivament en la vida de les persones en el món.

Lluís Bassat, expresident a Espanya i Portugal del grup Bassat Ogilvy Ibèria, va llegir els mèrits per a la UNESCO i Jordi Hereu, exalcalde de Barcelona, ho va fer per a MWC Barcelona.

Premios Xavier del Turismo HTSIEn l’acte, copresidit per Federico Mayor Zaragoza, exministre d’Educació i Ciència del Govern d’Espanya i exdirector general de la UNESCO, i Josep Mª Garrell, rector de la Universitat Ramon Llull, també van participar Àngels Chacón, consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya; Eugeni Gay, president de la Fundació Xavier; Ricard Santomà, degà de la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi, i Jaime Oraá, president de UNIJES-Universitats Jesuïtes d’Espanya. Els Premis Xavier del Turisme – HTSI compten amb la col·laboració de la Fundació Bancària La Caixa.

Premis Xavier: reconeixement a l’excel·lència en turisme i hoteleria

La Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi lliura anualment els Premis Xavier del Turisme-HTSI per a reconèixer persones i institucions que hagin aconseguit altes quotes d’eficàcia, dedicació, innovació. Des de 2003, HTSI ha guardonat amb els Premis Xavier del Turisme – HTSI a 26 personalitats i institucions per la seva contribució a la millora del sector turístic entre els quals destaquen: el programa Erasmus, el camí de Sant Jaume, AENA, Ilunion Hotels, International Centri for Responsible Tourism, Barceló Hotels and Resorts, Joan Roca (Xef del Celler de Ca Roca), Majestic Hotel Group, o la Sagrada Família de Barcelona.