Alexandre Font, Events Intern al Manchester City: “HTSI és una institució amb una gran xarxa de relacions professionals”

29/01/2020

alexandre-font_htsi

Alexandre Font és un estudiant de l’últim curs de Grau en Gestió Turística i Hotelera que està realitzant les seves pràctiques internacionals com Events Intern al Manchester City Football Club. Allà treballa també Anna Palà, exalumna d’HTSI, i Events Manager de l’equip anglès.

L’alumne de la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi (URL) ens explica la seva trajectòria professional i les seves sensacions sobre Manchester, de la qual assegura “és una ciutat fantàstica, petita però amb molta vida, i amb persones meravelloses”.

La pregunta és inevitable. Com has aconseguit fer les teves pràctiques com Events Planner al Manchester City?

El futbol sempre ha estat una de les meves grans passions i tenia clar que volia trobar unes pràctiques que estiguessin relacionades. Quan em va sorgir l’oportunitat de treballar al Manchester City a través d’Anna Palà, exalumna d’HTSI, no ho vaig dubtar ni un moment. Quan et sorgeix l’oportunitat de viure una experiència així, en el qual actualment és el club de futbol més rellevant d’Anglaterra, no pots dir que no. Quan el contacte amb el club ja estava establert, vaig passar per diverses entrevistes de Recursos Humans fins a obtenir el lloc de pràctiques.

Quin paper creus que ha jugat la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi (URL)?

Sense cap mena de dubte, HTSI ha estat una part important en tot aquest procés, gràcies a la Alumni Anna Palà, entre altres coses. Hem d’aprofitar que estem en una institució amb una gran xarxa de relacions professionals, i també fer valer les nostres capacitats per a trobar les millors oportunitats possibles a l’hora de buscar unes pràctiques internacionals.

Com és el teu dia a dia en el treball? Quines tasques realitzes?

El nostre departament s’encarrega de tots els esdeveniments que passen dins del club. La preparació del dia de partit ocupa el 90% del nostre temps: organitzem els dies de partit del Primer Equip (en el Etihad Stadium, amb capacitat per a 55.000 espectadors), del Primer Equip Femení i del Sub23 (en el Academy Stadium, amb capacitat per a 7.000 espectadors). En ser esdeveniments de tal magnitud, necessitem concentrar la major part del nostre treball en ells. Durant la setmana preparem tot el que es necessita per al correcte funcionament del que passarà el dia de partit i el cap de setmana el posem en pràctica.

L’equip de treball és fantàstic, és molt gratificant veure com el cap de setmana es materialitza tot allò que has estat preparant durant la setmana.

Què és el que més t’agrada d’aquesta experiència que estàs vivint?

Estic tenint el luxe de poder observar com és un club de futbol per dins. És increïble veure la magnitud que té una institució com el Manchester City. Veure el bé que treballen i com es coordinen els diferents departaments entre ells és espectacular. L’èxit que té el club en els últims anys no és fruit de la casualitat.

A nivell personal, gaudeixo molt dels dies de partit. El futbol anglès és molt diferent al que vivim aquí. Respecta a la feina, intento ser conscient de la sort que tinc de poder estar on estic i fer el que faig. Em considero un privilegiat.

I el que no t’agrada tant?

Quan un viu una experiència tan gratificant, és difícil trobar aspectes negatius. Però si hagués de dir un seria el temps. La setmana que vaig arribar, en ple agost, vaig trigar 5 dies a veure el sol, no sabia on ficar-me. Des de novembre, fosqueja a les 15:30h. Al final t’acostumes, però costa molt. Estar lluny de la família i amics també fa que sigui una mica més difícil.

D’on surt la idea d’estudiar el Grau en Gestió Turística i Hotelera?

La meva família sempre ha estat relacionada amb el sector i des de molt petit em va començar a interessar molt. Quan va arribar el moment de decidir vaig tenir molts dubtes entre ADE o Gestió Turística i Hotelera, però vaig decidir especialitzar-me des d’un primer moment.

I estudiar el Grau en HTSI?

Quan vaig decidir estudiar aquest grau vaig considerar que la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi era la millor opció. Aspectes com la possibilitat de fer pràctiques o de poder aprendre dels professors que tenim crec que fan de la nostra Facultat una referència quant als estudis de Turisme i Hoteleria.

Quin consell els donaries als estudiants de 1r i 2n del Grau en Gestió Turística i Hotelera?

Formar-se i fer pràctiques abans d’arribar a 3r és clau. Les experiències prèvies et donen un bagatge i un coneixement que t’ajuden molt per a les pràctiques de 3r curs. Crec que HTSI, amb els horaris que fem i les possibilitats que ens ofereix, ens facilita l’oportunitat d’estudiar i fer pràctiques simultàniament. I que gaudeixin dels Study Tours, que són molt divertits i enriquidors.