Els estudiants d’HTSI participen en FITURNEXT 21

11/03/2020

1540446732418La Facultat de Turisme Sant Ignasi i la consultora Idees For Change, que lidera lObservatori Fiturnext, estan col·laborant en el Repte Fitur Next 21, centrat en l’objectiu número 5 dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS): aconseguir la igualtat entre gèneres i apoderar a totes les dones i les nenes.

En el marc de les assignatures “Innovation and Entrepreneurship” i “Business Strategies and CSR”, els estudiants de 4t del Grau en Gestió Turística i Hotelera identificaran i mapearan bones pràctiques a tot el món en quatre àmbits:

• Treballadores: mesures que assegurin la igualtat de salaris i condicions de les treballadores del sector, així com la seva participació en els alts llocs.
  • Empresàries: projectes que fomentin la participació de dones empresàries en el sector turístic des de la formació, els microcrèdits o altres activitats que serveixin per a apoderar a dones que vulguin liderar projectes, especialment a les quals es troben en les situacions més vulnerables.
  • Visitants: productes, serveis i experiències dissenyats per a garantir la llibertat de moviments i relacions de les dones com a visitants.

Comunitats d’acolliment: pràctiques que influeixin en l’avanç de drets en les destinacions per a les residents.

A partir d’aquest primer mapatge, els alumnes validaran cinc finalistes aplicant el baròmetre de la replicabilitat, que permet diagnosticar el grau de maduresa de la iniciativa i el grau de viabilitat a través d’uns KPI.

Les 5 palanques del creixement exponencial

La consultora Idees for Change treballarà conjuntament amb els estudiants, formant-los en el Pentagrow Model i supervisant tot el procés. A través de l’anàlisi de multitud d’empreses que han tingut un creixement exponencial, la consultora ha extret aquells aspectes que es repetien en elles, i que són les cinc palanques del creixement exponencial:

• Connect networks. Quantes més persones, situacions i coses connecta la xarxa sobre la qual operes, major és el teu mercat potencial.
  • Collect inventory. Quant menor sigui el teu cost per a adquirir nou inventari, major és el teu potencial de creixement.
  • Empower users. Quantes més capacitats dels teus usuaris integris en la teva organització, major és el teu potencial de creixement.
  • Enable partners. Quants més negocis es desenvolupin sobre els instruments que tu els proporcionis, més ràpidament podràs créixer.
  • Share knowledge En quines condicions poden els seus recursos ser utilitzats per uns altres?

Quants més recursos i coneixement posi l’organització a la disposició d’una comunitat, major és el seu potencial de creixement.

La part final de l’assignatura inclou, més enllà de les presentacions de les iniciatives, la seva integració, globalitat i sinergies entre les propostes.