Empreses internacionals capten talent entre els estudiants d’HTSI

03/11/2016

Empresas y estudiantes de HTSI conversan sobre ofertas laborales

La Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi (HTSI) de Barcelona va acollir ahir 3 de novembre  la 6ª edició del Professional Talent Forum, en el qual empreses de prestigi del sector turístic i hoteler van reclutar talent entre els estudiants del Grau en Gestió Turística i Hotelera i de màsters.

El Professional Talent Forum és un fòrum de trobada entre la indústria turística i hotelera i els estudiants de HTSI per captar talent de cara als seus períodes de pràctiques en el sector tant a nivell nacional com a internacional.

Aquest any les empreses participants en el Professional Talent Forum han estat: Hotel Cotton House; Atlanta Travel & Corporate Events; Ferrer& Saret Viatges; Crowne Plaza Barcelona; ExpoHotels&Resorts; Hotel Arts Barcelona; Expedia; Derby Hotels Collection; W Barcelona; One Ocean Port Vell; AC Victoria Suites by Marriott; Grup Hotusa; Hyatt (Alemanya i Àustria); Marriot International; Adare Manor Hotel (The Leading hotels of the world).

Este año las empresas participantes en el Professional Talent Forum han sido: Hotel Cotton House; Atlanta Travel & Corporate Events; Ferrer& Saret Viajes; Crowne Plaza Barcelona; ExpoHotels&Resorts; Hotel Arts Barcelona; Expedia; Derby Hotels Collection; W Barcelona; One Ocean Port Vell; AC Victoria Suites by Marriott; Grupo Hotusa; Hyatt (Alemania y Austria); Marriot International; Adare Manor Hotel (The Leading hotels of the world).

Professional Talent Forum - HTSI

Per a moltes empreses, aquest tipus de fòrums representen el seu principal canal de selecció de personal. En aquest sentit, Jordi Sala, Director de Recursos Humans de l’hotel Arts de Barcelona, assenyala que “al voltant del 35% de les incorporacions de l’hotel procedeixen de les universitats.” Cada any passen per les seves instal·lacions uns 200 estudiants que van a fer pràctiques en els diferents departaments.

Aquest any, el Professional Talent Forum de HTSI ha destacat un major nivell d’internacionalització que segons Daniela Freund, Vicedegana de Relacions Corporatives i Internacionals del centre, es deu al fet que les empreses “valoren el perfil internacional i compromès dels nostres estudiants. Hem obert el fòrum a empreses capdavanteres a nivell mundial que vénen d’Alemanya, Gran Bretanya i  Estats Units”.

Per a Andreu Canals, General Manager del Cotton House Hotel, “la qual cosa busquem és l’actitud dels alumnes, que ja tenen una gran formació tècnica, però volem que tinguin ganes d’aprendre.”  Respecte a l’evolució i la selecció del talent al nostre país reconeix que el sector ha evolucionat molt “la reputació, el revenue management, el màrqueting, les xarxes socials, etc han professionalitzat moltíssim el sector”.

Pablo Mena,  Recruitment Executive de l’hotel W Barcelona, destaca quant a les competències que busquen en els estudiants “la resiliència, una actitud positiva i dinàmica, vocació i compromís. A partir d’aquí els donem la formació que necessiten, els expliquem els estàndards i procediments”. Mena recorda que aquest fòrum “ens va donar molt bons resultats l’any passat per l’interès i el nombre de persones que incorporem. Podem conèixer a tots els estudiants que et pregunten els seus dubtes, els expliquem com funcionem, quines oportunitats hi ha i manejar les seves expectatives. Per a febrer proper va a haver-hi 10 vacants entre tots els departaments de l’hotel, i ens agradaria cobrir-les aquí”.

Jordi Ferrer, CEO de Ferrer& Saret Viatges, assessoria de viatges de luxe a mida, destaca la importància d’aquest tipus de fòrums per captar talent indicant que “ens diferenciem perquè busquem perfils no solament tècnics, ja que el món del viatge és emocional.  Per això, busquem gent que sàpiga tractar amb el client”.

Durant la primera part de la jornada, les empreses participants van realitzar presentacions corporatives als universitaris durant les quals van exposar les característiques de cadascuna de les companyies i els seus plans de desenvolupament de carrera, començant per les pràctiques.

Posteriorment, els estudiants van poder interactuar amb les empreses en un fòrum obert durant el qual van poder mantenir entrevistes personals amb els responsables de Recursos Humans de les diferents companyies per perfilar la seva futura formació en l’empresa.