Reptes i tendències en l’organització d’esdeveniments, a debat a HTSI

05/12/2018

l'organització d'esdevenimentsLa Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi – HTSI (Universitat Ramon Llull) va organitzar dimecres passat 21 de novembre la primera edició de l’Events Forum, una trobada destinada a posar en contacte els estudiants de l’Exectuve Master en Direcció d’Esdeveniments i Turisme de Negocis i estudiants de l’últim curs del Grau en Gestió Turística i Hotelera amb professionals en actiu del sector de l’organització d’esdeveniments.

A més de propiciar nous contactes laborals i amb la finalitat de debatre sobre el sector, es van organitzar dues taules rodones. La primera, sota el títol “Posicionament, perspectives i tendències del futur del sector dels esdeveniments”, va estar moderada per Antonio Hermosilla, director dels Executive Masters d’HTSI, i van assistir Àngels Puigpey, Catering & Conference Director de l’Hotel Arts; Carolina García, directora Comercial, Màrqueting i Comunicació de CCIB; Josep Plana, propietari de La Puta Suegra; Marta Gilabert, copropietària de La Puta Suegra i Germán Inostroza, Director of Global Marketing – Meetings & Events de MCI.

“Els reptes professionals del sector dels esdeveniments” va ser el títol de la segona taula rodona, moderada per Jordi Ficapal, director Acadèmic de HTSI, que va reunir a Miguel Abadías, director comercial de 21deMarzo Catering; Andrea Cladella, responsable de Comunicació i Màrqueting de 21deMarzo Catering; Ángela Inglés, directora a Barcelona de Cititravel; Mirja Kallies, gerent d’Operacions de Marbet i Laura Palomino, directora de Màrqueting i Comunicació de Shoko.

l'organització d'esdevenimentsL’obertura de l’esdeveniment va ser a càrrec de Ricard Santomà, degà d’HTSI, qui va assegurar que “existeix una demanda cada vegada més elevada de professionals especialitzats en l’organització d’esdeveniments i el sector MICE, sobretot en una ciutat com Barcelona que és el bressol de convencions, congressos i esdeveniments”. El degà d’HTSI també va afegir “A HTSI recollim aquesta demanda de professionals, no solament en l’àmbit de la formació, sinó també per crear debat, compartir coneixement i realitzar networking“.

Principals tendències de l’organització d’esdeveniments

Els professionals que van acudir a l’Events Forum van afirmar que la indústria dels esdeveniments és un sector que està en creixement. Josep Plana, propietari de La Puta Suegra va explicar als assistents que “a més, a l’hora de realitzar qualsevol esdeveniment, cal anar un o dos passos per davant” i va afegir “esteu al moment adequat, a la universitat, perquè és un sector on costa trobar gent realment formada”.

l'organització d'esdevenimentsPer la seva banda, Germán Inostroza, Director of Global Màrqueting – Meetings & Events de MCI, va ressaltar la importància de la digitalització i d’invertir en equips de creativitat i talents joves. “Cada vegada més podrem connectar millor amb el client i personalitzar aquesta comunicació a través de la segmentació per aconseguir una sinergia més immediata i eficaç”, va declarar Inostroza.

Carolina García, directora Comercial, Màrqueting i Comunicació de CCIB, va manifestar que la indústria hotelera ajuda al fet que sigui possible la realització d’esdeveniments d’envergadura i es compleixin les expectatives: “Existeixen majors nivells d’exigència i hem d’estar sempre atents. El que més es valora ara són les emocions i les relacions entre les persones”. Àngels Puigpey, Catering & Conference Director Hotel Arts, també va comentar que a més de les emocions “hem de trencar amb la rutina per sorprendre el client a l’hora d’organitzar un esdeveniment”.

Els reptes professionals de l’organització d’esdeveniments

Durant la segona part de la trobada, els ponents van debatre sobre les principals competències que devien tenir els professionals de l’organització d’esdeveniments. Tots ells van coincidir a ressaltar:

• Positivitat.
  • Bona actitut.
  • Ment oberta.
  • Flexibilitat.
  • Empatia.
  • Vocació de servei.
  • Saber comunicar.
  • Proactivitat.

“Valorem molt la creativitat i la capacitat d’adaptar-se i reciclar-se. No heu de tenir barreres ni por de cometre errors, solament ganes d’aprendre”, els va aconsellar Andrea Cladellas, responsable de Comunicació i Màrqueting de 21deMarzo Catering als estudiants de HTSI. Migel Abadies, director comercial de la mateixa companyia, va concordar també amb Andrea en què s’havia de donar l’oportunitat de cometre errors: “Al final, és com millor s’aprèn. Per això, ens agrada confiar en vosaltres des del primer moment”.

Ángela Inglés, directora a Barcelona de Cititravelva exposar que “el sector d’esdeveniments és molt interessant on es necessiten moltes competències, però heu de sentir-ho per gaudir d’ell”. Per Mirja Kallies, gerent d’Operacions de Marbet, el més important és “saber escoltar i que la persona encaixi amb l’equip de treball”.

l'organització d'esdevenimentsFinalment, els estudiants van poder realitzar entrevistes amb els professionals de les diferents empreses. L’Events Forum de la Facultat forma part de les activitats que realitza HTSI per acompanyar als estudiants en el seu desenvolupament professional. Per això, els processos de reclutament i captació de talent per part de les empreses són fonamentals durant l’experiència de formació universitària en la HTSI.

Events Forum 2018