HTSI participa en el Travel Tech Spirit entorn al lideratge femení en turisme

02/03/2020

daniela-freund-traveltech-spirit-barcelona-htsi-4La investigadora i professora de la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi (URL) Daniela Freund ha participat com a ponent en la taula rodona “El camí per al lideratge de la dona en e-Travel”, en el marc del Travel Tech Spiritcelebrat el passat 27 de febrer a Barcelona.

Presentada per Anna Jimenez, Director Strategic Partenariats @KAYAK & Women in eTravel CoFounder, la taula rodona va versar sobre com aconseguir l’equitat de gènere en emprenedoria i llocs de direcció. A més de Daniela Freund, l’esdeveniment va comptar amb la participació de Belén Marró, consellera de Transmaber i patrona de la Fundació PortAventura i Míriam Cordero, Director Business Development, Southern Europe at<intent>.

En el debat van sorgir destacables xifres: el turisme empra entre 54-57% de mitjana de dones en el món, mentre que a Espanya és la tercera força laboral. “No obstant això, l’ús de les dones en un nombre significatiu de casos, està marcada per la inestabilitat, l’estacionalitat, la subcontractació i els salaris precaris”, va assegurar Freund.

Respecte a lideratge, l’índex de dones en posicions de Direcció és del 30% en el sector turístic català. A Espanya, en els consells d’administració és d’un 3%. En aquest sentit, la professora d’HTSI reclamava que “la diversitat i la igualtat no han de ser prioritats per a les empreses; han de ser els valors que les guiïn. Les prioritats canvien, els valors es mantenen”.

Perspectiva de gènere en la formació de futurs líders

daniela-freund-traveltech-spirit-barcelona-htsi-5AQU Catalunya (Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya) ha establert que els nous graus i màsters universitaris incorporin de manera transversal la perspectiva de gènere en els seus plans d’estudi, i així ho hauran de demostrar les universitats en l’avaluació per a l’acreditació dels títols.

La professora d’HTSI va explicar que en la Facultat de Turisme s’està treballant amb els estudiants de 4t Grau en un projecte liderat per Idees for Change per al FiturNext Observatory, el repte 2021 alineat amb el ODS 5: ” busquem i treballem iniciatives en el món que contribueixen a l’apoderament de les dones i les nenes. Els estudiants d’avui són els líders inclusius del futur que ens permetran millorar els indicadors de la falta d’oportunitats directives de les dones espanyoles i la bretxa salarial”.

WeRock, que promou l’emprenedoria i les inversions per a dones, i les associacions Eix&Amb, 50ª50 i WIET van ser unes altres de les iniciatives que van sorgir en el debat.

Travel Tech Spirit, una iniciativa promoguda després de la cancel·lació del 4YFN i Mobile World Congress, va reunir professionals, emprenedors, empresaris, inversors i afins de la indústria del turisme.