La Universitat Ramon Llull, primera universitat privada catalana de l’Estat en l’U-Ranking 2016

31/03/2016

La Fundació BBVA i l’Institut Valencià de Recerques Econòmiques (Ivie) han publicat la 4ª edició de l’O-Rànquing, que avalua l’activitat docent, investigadora i d’innovació de 61 universitats espanyoles.

En el rànquing global de productivitat, la Universitat Ramon Llull, en la qual s’integra la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi, es situa aquest any en la 4ª posició i millora d’aquesta manera una posició respecte a l’edició anterior. Amb aquest resultat, la URL es consolida com 2ª universitat privada de l’Estat.

L’estudi proposa tres rànquings específics (el docent, el de recerca, el d’innovació) i dos generals: un de volum de resultats i un altre de productivitat.

Segons l’estudi, les universitats privades destaquen en productivitat docent i superen en un 8% la mitjana del sistema universitari. En el cas de la URL, manté la 2ª posició, i segueix sent la 1ª privada catalana.

Quant al rànquing de recerca, en aquesta edició la URLmejora una posició respecte a la de l’any passat i ocupa la 8ª posició. En aquesta classificació, l’índex obtingut coincideix amb la mitjana de les universitats avaluades.

La URL millora sis posicions en innovació respecte a l’edició anterior i pansa a ocupar la 10ª posició en el rànquing. En aquest cas, el índide de la URL és clarament superior a la mitjana de les universitats analitzades.