El Màster Universitari en Hotel Management, un programa únic que millora l’ocupabilitat dels estudiants

29/05/2018

master-universitari-en-hotel-management-htsi-barcelona-4

El passat 16 de maig va tenir lloc en la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi (HTSI) la reunió de projectes acadèmics dels partners que formen part del Màster Universitari en Hotel Management. La trobada es va celebrar amb l’objectiu d’estudiar els resultats acadèmics i la valoració dels estudiants durant el curs 2017 – 2018, així com assentar les bases de la qual serà la nova edició del màster 2018 – 2019.

“Cada any convoquem a les empreses del sector turístic i hoteler que formen part del programa acadèmic del màster amb la intenció d’estudiar els resultats obtinguts i preparar el curs següent. Compartim punts de vista, coneixements i, també, actualitzem continguts”, declara Gilda Hernández, directora de Màsters Universitaris d’HTSI.

El Màster Universitari en Hotel Management utilitza la metodologia del Problem Based Learning. Els estudiants aprofundeixen sobre cadascuna de les assignatures a través d’un problema real en un departament específic d’una companyia hotelera. Cadascuna de les assignatures del màster està directament enllaçada amb una companyia hotelera, que participa tant en les sessions acadèmiques com a les classes pràctiques. D’aquesta manera, els estudiants estan en contacte permanent amb la realitat del sector i treballen els casos d’estudi de primera mà.

“La part acadèmica ha d’estar prop dels problemes reals de les organitzacions. Els nostres estudiants, quan s’incorporen al mercat laboral, ja estan preparats per enfrontar-se a la realitat del sector turístic i hoteler. En aquest sentit, el Màster Universitari en Hotel Management millora l’ocupabilitat dels estudiants”, revela Ricard Santomà.

La relació Universitat-Empresa, un factor clau en el Màster Universitari en Hotel Management

master-universitari-en-hotel-management-htsi-barcelona-3 La col·laboració de l’empresa en la formació acadèmica els permet als estudiants potenciar les seves habilitats, definir problemes, proposar solucions i enfocar la seva carrera professional. Durant la trobada, els responsables de les principals empreses del sector turístic i hoteler, van explicar les seves impressions i com el Màster Universitari en Hotel Management és una oportunitat única per prospectar relacions laborals i professionals.
Màster Universitari en Hotel Management

“El mètode d’aprenentatge del màster és innovador i únic. És la primera vegada que una universitat ens demana aquesta integració de l’empresa a l’educació formativa del futur professional del sector”, afirma Santiago Hernández, General Manager de l’Hotel Barcelona Princess.

master-universitari-en-hotel-management-htsi-barcelona-2Per la seva banda, la directora de Recursos Humans del Majestic Hotel & Spa Carmen Vicent ressalta el contacte directe Universitat-Empresa: “Els donem un bany de realitat, ja que aprenen directament dels directors. Es xopen així de la cultura de l’esforç. És una fórmula d’èxit i és l’essència del Màster Universitari en Hotel Management”. A més, afegeix que “l’alumne que teníem en pràctiques l’any passat, Enetz Arzak, el tenim en l’actualitat contractat. També tenim uns altres en pràctiques, a les àrees de Revenue Management, E-commerce i Operacions. Segur que acaben sent responsables en molt poc temps”.

Els estudiants del Màster Universitari en Hotel Management, el nou talent del sector turístic i hoteler

Jordi Sala, director de Recursos Humans de l’Hotel Arts Barceló, va recalcar la necessitat de seguir treballant conjuntament en programes de qualitat per als estudiants: “Per a l’empresa és la forma de nodrir-se de talents que surten de la universitat. Nosaltres tenim l’obligació de donar-los les oportunitats necessàries per retenir aquest talent. Depenem uns d’altres, però és una dependència positiva i necessària. Les empreses hem de saber com atreure i que aquest enllaç segueixi sent un component positiu”.

master-universitari-en-hotel-management-htsi-barcelona-1Per René Hoeltschl, General Manager a l’Hotel Me Sitges, opina que el programa del màster d’HTSI és un factor afegit a la carrera de l’estudiant. “Esteu formant nous talents amb una formació molt completa i per a les empreses té molt valor. Aporteu professionals joves del sector amb ganes de créixer i, a més, amb motivació. Sense formació és difícil avançar, per això la relació del sector amb la universitat és tan important”, va atestar.

Finalment, Jaime Ozores, soci d’Odgers Berdntson, subratlla “la nostra presència en el màster proporciona aquest acompanyament de la carrera professional de l’estudiant des que entra fins que surt per millorar la seva ocupabilitat, conèixer les seves habilitats i enfocar-ho cap a la seva meta laboral”.

Victoria Flo, Custer Director of Finance of Spain d’Hilton Spain; Judith Sala, Deputy Manager de l’Hotel Negresco Princess & Barcelona; Alejandro García, Head of Regional Hotel Salis Spain & Portugal d’HRS The Hotel Portal i Bruno Vaig trobar, soci Magma Hospitality Consulting, van anar la resta de professionals del sector que es van reunir a HTSI per a l’avaluació dels projectes acadèmics del Màster Universitari en Hotel Management.

Victoria Flo, Custer Director of Finance of Spain de Hilton Spain; Judith Sala, Deputy Manager de l’Hotel Negresco Princess & Barcelona; Alejandro García, Head of Regional Hotel Sales Spain & Portugal de HRS The Hotel Portal i Bruno Hallé, soci de Magma Hospitality Consulting, van ser la resta de professionals del sector que es van reunir a HTSI per l’avaluació dels projectes acadèmics del Màster Universitari en Hotel Management.