Rocío Báez, Alumni d’HTSI i autora de ‘La meva única vida’: “HTSI és una institució amb reconeixement que t’obre les portes en el món professional”

09/12/2019

Rocio BaezEntrevista a Rocío Báez, autora del llibre sobre el sector turístic “La meva única vida”, responsable del pla de Màrqueting (Unitat de Gestió Estratègica) de la Agència Catalana de Turisme, i Alumni d’HTSI.

Rocío Báez va estudiar turisme en HTSI i es va graduar l’any 2001. Ha treballat en diferents àrees del sector turístic i hoteler i ara és la responsable del Pla de Màrqueting (Unitat de Gestió Estratègica) de l’Agència Catalana de Turisme. Acaba de publicar la seva primera novel·la que narra la història de Maia, una jove que treballa en el sector turístic.

D’on sorgeix la idea d’escriure un llibre sobre l’experiència d’una jove professional del turisme?

Tant la meva germana Noelia -també exalumna- com jo ens dediquem al sector turístic des de fa anys, ella en la part d’empresa privada i jo pública, i ens han passat mil i una anècdotes que donaven per a unes quantes històries. Un dia, ella va rebre una trucada d’un headhunter que li va plantejar un projecte a la República Dominicana que marcaria la seva carrera i la vida de la nostra família, i vaig decidir que aquest seria l’arrencada de la meva novel·la. L’inici del llibre està basat en una situació real, i això em va donar peu a filar tota una trama plena d’anècdotes i aventures professionals i personals que porten a la protagonista a límits insospitats per a ella mateixa.

Quin ha estat la teva trajectòria laboral? Què destacaries d’ella?

Vaig començar la meva marxa en el sector turístic fent pràctiques en agències de viatges i hotels, fins que vaig donar amb la Agència Catalana de Turisme de la Generalitat. Allí vaig començar en el Departament de Premsa, vaig seguir la meva trajectòria més àmplia en el Departament de Màrqueting sent responsable de productes tan agraïts com l’enoturisme i el turisme gastronòmic, i vaig continuar gestionant les marques i segells.

Actualmente, trabajas en la Unidad de Gestión Estratégica de la Agència Catalana de Turisme. entrevista-libro-baixa-2¿En qué consiste tu trabajo?

L’estratègia de la Agència Catalana de Turisme va alineada amb el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya 2018-2022, que ens planteja una sèrie de reptes sobre la promoció turística dels pròxims anys. La Unitat de Gestió Estratègica es crea precisament per a vetllar per la implantació del Pla i els projectes que es van desplegant amb aquest. Això sens dubte ha estat una cosa nova per a mi, però un gran repte professional al qual m’encanta enfrontar-me. Porto molts anys en aquesta empresa i això m’ha ajudat a tenir la visió transversal necessària per a dur a terme aquest treball. Cada dia t’emportes amb tu una cosa nova i això per a mi té un enorme valor personal i professional. Ho considero una estupenda oportunitat.

Com creus que et va ajudar estudiar en la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi en la teva carrera professional?

Em va ajudar de manera significativa. En HTSI, et formes com a professional però també com a persona, els valors són una cosa determinant en aquesta universitat, i això és bàsic en la vida. A més, es tracta d’una institució amb reconeixement, que t’obre portes en el món professional. Sempre estaré agraïda a tots els professors i companys amb els quals vaig compartir aquells anys d’estudiant.

Quin consell els donaries als estudiants actuals?

Formar-se acadèmicament i com a persona és alguna cosa que HTSI us aportarà indiscutiblement. Però el més important és lliurar-se a cadascun dels projectes que se us presentin: tots són importants, de tots us emportareu alguna cosa que us ajudarà en algun moment. I perseguiu sempre els vostres somnis, ells trauran el millor de cadascun de vosaltres, i us impulsaran a avançar. Viatjar, llegir, aprendre cada dia!

Tornant al llibre que has escrit, quin ha estat l’acolliment de la publicació? T’ho esperaves?

L’acolliment de “La meva Única Vida” ha estat bona, estem en llibreries físiques a Badalona i Vilafranca del Penedès, i online en llibreries com a Casa del Llibre, Agapea o Amazon, a l’espera d’unes altres. També fent difusió a través de xarxes socials, he començat amb el compte de instagram rocio_baez_escriptora i el públic és atent i participatiu.

El meu entorn més pròxim ha descobert una faceta meva que molts desconeixien, i em fa una tremenda il·lusió veure la seva reacció positiva davant la publicació de la novel·la. Llegir coneixent a l’autor els sembla increïble, i jo estic encantada amb aquesta idea.