Els orígens

La formació en Hostaleria i Turisme s'inicia en el col·legi Jesuïtes Sarrià-Sant Ignasi al setembre de 1987 amb els estudis de Tècnic en Empreses i Activitats Turístiques (d'ara endavant TEAT), titulació atorgada pel Ministeri de Turisme d'Espanya en aquell moment, i que els estudiants obtenien mitjançant un examen de Revàlida final a l'Escola Oficial de Turisme (INSETUR). En el transcurs dels anys 1987 a 2000 es va impartir el pla d'estudis de TEAT, i uns 600 alumnes es van presentar a la Revàlida per a l'obtenció del títol oficial , dels quals aproximadament un 50% va obtenir la titulació oficial.

Estudis universitaris

A l'abril de 1996, s'estableixen els estudis de Turisme com una Diplomatura Universitària, i entra en extinció la titulació de TEAT ja que, a partir de llavors, la formació superior en turisme s'imparteix únicament a la Universitat. En el mes de març de 1997, un conveni entre Jesuïtes Sarrià-Sant Ignasi, i la Fundació ESADE dóna llum verda a la formació en Turisme a nivell de diplomatura en el marc de la Universitat Ramon Llull (RD 1439/1999 de 10 de setembre). Els estudis i la gestió del programa se situen en el mateix Jesuïtes Sarrià Sant Ignasi, sota el patrocini acadèmic de ESADE.

En el curs 2002-03, es valida per la URL el Programa de Master Innovative Hospitality Management (títol propi) que comença a impartir-se durant el curs 2003-04. Aquest és un programa que ja des del seu inici és compartit i té titulació per part de la Universitat Ramon Llull i per la Zuyd University (Holanda). El programa Innovative Hospitality Management es converteix en Màster Universitari al juliol de 2006 (BOE núm. 157 del 3 de juliol de 2006).

Espai Europeu d'Educació Superior

L'aparició del nou escenari de formació de graus universitaris plantejada per la implementació del Pla Bolonya condueix a la institució a un procés de reflexió que culmina amb la presentació per a la seva verificació davant l'Agència Nacional Espanyola de la Qualitat (a partir d'ara ANECA) d'un Projecte de de Grado en Gestión Turística y Hotelera de 4 cursos.

Al març de 2009, la ANECA aprova el projecte que s'inicia a Jesuïtes Sarrià-Sant Ignasi al setembre de 2009 amb un primer curs. Aquest grau substituirà progressivament la Diplomatura en Turisme fins a la seva extinció en el curs 2011-2012.

El procés d'adaptació al Pla Bolonya i l'engegada del Grau en Gestió Turística i Hotelera porta a la Companyia de Jesús a realitzar un replantejament institucional del centre. Amb aquest objectiu, la Companyia de Jesús crea la Fundació Privada Xavier. Com a continuació d'aquest procés evolutiu i estratègic, en el mes de juliol de 2010, TSI-Turisme Sant Ignasi trasllada la seva seu des de Jesuïtes Sarrià-Sant Ignasi a l'Edifici 2 del Campus ESADE Pedralbes.

A més, la institució expandeix la seva portfolio de programes de postgrau amb l'engegada del Màster en Direcció de Empreses Hoteleres (durant el curs 2012-2013) i del Màster en Gestió del Turisme de Negocis i d'Esdeveniments (durant el curs 2013-2014), tots ells títols propis de la Universitat Ramon Llull.

La Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi avui

Des del curs 2014-2015, la institució passa a denominar-se Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi (HTSI) de la Universitat Ramon Llull.

HTSI es converteix ara en la Facultat pionera de l'àmbit del turisme i l'hoteleria a Barcelona. Aquesta evolució respon a la vocació de seguir creixent amb l'objectiu d'impulsar la docència, la recerca i la transferència de coneixement en els àmbits de la direcció i gestió d'empreses turístiques i hoteleres.

Durant el curs 2015-2016, la Facultat engega el màster universitari en  Hotel Management.