Tendències en el sector hoteler, a reflexió en el Màster en Direcció Hotelera

03/03/2020

tendències en el sector hotelerPer a convertir-se en un bon líder de la direcció hotelera, és necessari conèixer les últimes tendències en el sector hoteler, especialment al nostre país. Per a això, Bruno Hallé, soci de Cushman & Wakefield, va oferir una ponència sobre noves tendències en l’hospitalitat per als estudiants del Màster en Direcció d’Empreses Hoteleres.

“Encara que s’hagin obert menys hotels, el 2019 ha estat un any positiu” va dir Hallé a l’inici de la seva xerrada per als estudiants de la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi – HTSI (Universitat Ramon Llull). El ponent va exposar els KPI’s més importants com el RevPar, un dels mesuradors més importants en la indústria hotelera per a valorar el rendiment financer, l’ADR (Average Daily Rate), la tarifa mitjana diària, o el percentatge d’ocupació, entre altres. “Si pensem en el RevPar, que està a un 6,2%, el balanç no ha estat negatiu”, va declarar el soci de Cushman & Wakefield.

El ponent també va explicar que, encara que els mesos de desembre i gener sempre solen ser els més baixos, Espanya continua sent estable com a destinació turística, mantenint fins i tot el preu mitjà: “Hem recuperat els resultats de baixada de l’any 2018”, va afirmar Hallé.

Tendències en el sector hoteler a Espanya: “Tenim capacitat per a donar-li la volta a la situació i ser competents” (Bruno Hallé)

Durant la classe magistral oferta als estudiants sobre les tendències en el sector hoteler, es van analitzar les dades per comunitats autònomes. Canàries, Balears i altres destinacions del Mediterrani han baixat respecte a l’any anterior però no és alarmant. Madrid ha despuntat bastant amb l’organització d’esdeveniments i altres ciutats com Màlaga o Sevilla també han apostat per la cultura com a atractiu. “Fins i tot després de la fallida de Thomas Cook, s’ha demostrat que tenim capacitat per a donar-li la volta a la situació i ser competents“, va sentenciar l’expert hoteler. Així mateix, va afegir que Espanya ha sabut combinar l’oci i el negoci per a vendre’s i no tenir la imatge de destinació de sol i platja.

tendències en el sector hotelerDe la mateixa manera, Bruno Hallé va destacar la celebració d’esdeveniments destacats a escala global com la Champions o el Mobile Word Congress, i les seves repercussions a les ciutats de Madrid i Barcelona. “Hem d’aprendre a viure amb la incertesa, ser flexibles i resilients a totes les situacions“, va concloure Vaig trobar.

Finalment, l’expert hoteler va comentar la situació dels grans inversors hotelers. L’objectiu de futur serà el reposicionament i la reconstrucció: “S’està invertint en els actius. Les plantes hoteleres no han pujat però es revaloraran destinacions. En 2019, el 57% de les inversions han estat nacionals, enfront d’un 43% internacional”.

La participació de professionals especialitzats en direcció i gestió hotelera és un dels valors afegits del Màster en Direcció d’Empreses Hoteleres d’HTSI. En una indústria en constant canvi, el contacte amb els líders de la indústria hotelera nacional i internacional és imprescindible per a explorar l’entorn actual, les tendències, els regs i les oportunitats de la professió. Les classes magistrals, al costat dels casos pràctics i les visites tècniques, potencien l’experiència de l’estudiant i asseguren l’èxit en els seus reptes professionals i personals.